مستند دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل در شهر اردبیل واقع است و دریاچه‌ای شور و باستانی بود که حدود 15 سال پیش تصمیم گرفتند آن را شیرین کنند و برای پرورش ماهی و اهداف توریستی از آن استفاده کنند. این مستند ساخته آقای حسن قهرمانی به طرز زیبایی به این تغییر اکولوژیکی مصنوعی و پیامدهای آن پرداخته است.

متاسفانه من اطلاعی در مورد کپی رایت این اثر ندارم و آیا صاحب اثر مایل به پخش اینترنتی آن بود یا نه. ولی چون یک جمله از من در این مستند استفاده شده‌است. (هرچند کلمه کپی رایت ندارد و خیلی هم باعث افتخار من است که جمله‌ای از من در این اثر مهم استفاده شده‌است) ولی این حق رو به خودم دادم که ده دقیقه از اولین فیلم را روی یوتوب خودم بگذارم.

من حدود سه سال نزدیک این دریاچه زندگی کرده‌ام و از کودکی عاشقش بودم. و خاطرات شیرینی با پدرم در کنار این دریاچه دارم. لذا این دریاچه برای من مهم است. کاش ولی نابودش نمیکردند.

این مستند برنده یک جایزه مستند سازی هم شده‌است و انصافا تصویربرداری نیکو و زیبایی دارد. مصاحبه‌هایش هم مهم هستند ولی دلایل علمی‌اش مربوط به سال 1383 است و اکنون 6سال از آن موقع گذشته و جا داشت بیشتر از اینها دلیل علمی دست و پا شود.

به هر تقدیر دستشان درد نکند. زیبا ساخته‌اند.

حالا اگر گفتید کدام جمله از من بوده؟

