دو تا ایده برای کسب و کار

اول: نرم افزار حسابداری بر پایه لینوکس:
از اونجا که سیستمهای برپایه لینوکس سیستمهای پایداری هستند. و کمتر از رقبای ویندوز دچار نصب مجدد و از بین رفتن اطلاعات میشوند. و اوپن سورس و رایگان عرضه میشوند.

از طرف دیگر شرکتهای برنامه نویسی ایرانی بسیار موفقی در مورد نرم افزارهای حسابداری حرفه‌ای وجود داره. که همه شون (تا جایی که من میدونم) بر پایه ویندوز هستند.

حالا چرا نیاز به برنامه بر پایه لینوکس هست؟
از اونجا که شرکتها و مغازه‌های فروشنده به زودی مجبور به پرداخت 3 درصد مالیات ارزش افزوده هستند. پس شرکتها و مغازه‌هایی که خریدار نرم‌افزارهای حسابداری هستند به زودی بیشتر میشوند.

حالا چون لینوکس مزایایی داره. (مثلا به ویندوز نیازی نیست. پس طرف از نرم افزار کرک شده استفاده نمیکنه). خیلی کمتر از ویندوز به ویروس و کرم و … آلوده میشه. از طرف دیگر پایداری بالاتری داره. استفاده بهینه‌ای از سخت افزار میکنه (چون ساعتهای دستگاه روشن میمونه. لازمه که بهره‌برداری بهتری ازش بشه) و کلی مزیت دیگه.

حالا چی لازمه؟ فقط لازمه یکی از این شرکتهای نرم‌افزاری نرم افزارش رو برپایه لینوکس هم ارائه کنه. حتی قبول استانداردهایی مثل جاوا هم خوب خواهد بود. که روی هر سیستمی قابل اجرا خواهد بود.
حتی نسخه Mac هم خوب خواهد بود. چون مک بوک پرو برای اغلب شرکتها کلاس می‌آورد!

دوم: نام گذاری خودرو یا کالای تولیدی بزرگی دیگر برای تبلیغات فرهنگی.
این که من این قدر پر رو شدم که اینو اینجا می‌نویسم. به خاطر سیستم پرداخت نقدی یارانه‌ها ست! چرا که من میبینم سوپور زحمت کش محله ما 6 نفر اعضای خانواده دارد و 6 تا 81هزارتومان به حسابش ریخته‌اند. و البته سخنگو دولت گفته که این 6 نفر ماکزیمم تعداد خانواده مورد قبول است. ولی رییس دولت اون روز تو مصاحبه‌ش از خانواده‌های 12 نفری حرف زد.

پس من خیال باطل میکنم که ممکن است برخی آدمها هوس کنند تعداد خانواده‌شان را بالاتر ببرند.
از طرف دیگر کلمات ممنوعه و مکروهه در خانواده‌های ما وجود دارد که باید قبح‌شان شکسته بشود. مثلا کاندوم کجایش ممنوع است؟
حالا پیشنهاد میکنم اسم یکی از این خودروهای صددرصد ایرانی ولی چشم بادامی را بگذارند «خودرو ملی کاندوم». شاید مسمای این اسم روی امنیت خودرو مورد نظر هم کمی اثر بگذارد…. لطفا مرا شطرنجی کنید.

