قطعی اینترنت در شهر ما

در شهر ما دوسه تا عرضه کننده اینترنت adsl وجود داشت. که فقط یکیشون اینترنت فوق العاده جالبی ارائه میداد. و من به شخصه از ترس اینکه چشم نخورد یا به بلای دیگری دچار نشود هرگز به زبان نمی‌آوردم! ولی…

اول اینکه چی میداد؟
دو سه سال بود که من اینترنت یک مگابیت در ثانیه داشتم با دانلود حدود 50 تا 120 کیلو.بایت در ثانیه (متغیر). به ماهانه 15هزار تومان. به حجم 2 گیگابایت پهنای باند. هر گیگ اضافه 6 هزارتومان.

ماه گذشته سه روز قطع شد. گفتند مشکل فنی است.

پنج روز پیش درست وسط آپلود یک سایت بودم که قطع شد و سایته پا در هوا موند.
هی زنگ بزن. هی زنگ بزن. میگفتند مرکز شما مشکل داریم و اینا… که بالاخره دیروز پاشدم رفتم مرکز مخابراتمان. گفتش که اینها بدهکارند به مبلغ حدود هفتاد میلیون تومان و تمام مراکز کاربرهای اینها رو بسته.

رفتم شرکتشان. یک مسوولشان یک شرکت جدید دیگر را گفت برو اونجا یک ماه بگیر. تا ببینیم چی میشه.
حالا این شرکت جدید وقت سرخاراندن ندارند! همه گیم نت ها. کافی‌نت‌ها. پست‌بانکها. کاربرهای پر مصرف مثل من. که همه از قبلیه گرفته بودیم. غلغله است.

نون هیچ کسی تا حالا اینطور تو روغن نیوفتاده. و من میترسم همینجوری شانسی الکی نباشه و رقابت نا سالم باشه.

به هر حال. پنج روز تو خماری بودیم تا اینکه امروز شرکت جدید وصل شده. سرعت؟ 512 کیلوبیت در ثانیه. (بدون کارت دانشجویی و پروانه اشتغال و نامه اداری و اینا هم بالای 128 کی نمیده)

