اینترنت و تحریم و سیم و پول و پا

من به حساب کتاب از جنس خود اینترنت خیلی وقته که با اینترنت آشنا هستم.
نه که باباش باشم یا ننه‌ش یا خاله‌ش. فقط اینکه باید تو این چند سال میفهمیدم اینترنت چی ممکنه باشه.
ولی راستش رو بخواهید. من در تمام این سالها به دلیل تحریم و بیعرضگی بانکهای خودمان و چیزهای دیگر. اصلا دور و بر مسایل مادی اینترنت نبودم.

چند وقتی است برای کسی روی یک سایتی کار کردم. و تازه دو زاری‌م افتاده که بابا اینترنت چه معجزه‌ای است.
یک کسب و کار کوچک شهرستانی رو میشه باهاش کشوری کرد. کشوری و منطقه‌ای کرد. منطقه‌ای رو قاره‌ای و قاره‌ای رو جهانی.

ما به دلیل تحریم‌های مالی و نداشتن خدمات پرداخت و دریافت آنلاین خیلی عقب هستیم.
از مسولین محترم خواهشمندیم هرچه سریعتر پاشون رو از سیم بردارند.

سر قضیه تحریمهای آمریکا ثبت کننده دومینهای ما که شرکت enom هست و ما از طریق دوستان محترم در پرشین تولز ازش خرید کرده‌ایم

اخطار داده که به کاسه کوزه‌تون رو میخوام بریزم بیرون.
سر همین من فقط دو تا از دومینهای واجب رو ترانسفر کردم. تا ببینیم چی میشه.
یکی از اینها دی.ان.اس هاش یکم اشتباه شده بود و من یک لحظه که هوایز ش رو دیدم. قلبم افتاد تو جورابم که دومین از دست رفت.

های جک شد و اینا. و بدبخت شدم. تو یکی دو روزی که طول کشید که حل بشه قبض روح شده بودم.

و تازه فهمیدم که بلاگفا یا پرشین بلاگ سر دزدی دومین چی کشیدند.

