کشتی باربری ایران ترکمن

در بندر انزلی روزهاست که ایران یک وارد کننده تمام عیار آهن آلات و محصولات
صنعتی از روسیه است. چندین کشتی باهم پهلو میگیرند و آهن آلات تخلیه میکنند.
البته در این بین شمش آهن هم وجود دارد که غذای ورودی صنایع تبدیلی آهن (مانند
ذوب آهنهای کوچک همانند ذوب آهن اردبیل) هست و این چیز بدی نیست. مواد اولیه
وارد میشود کار روش انجام میشود و ارزش افزوده تولید میشود ولی در کنار این
واردات تیرآهن و میل گرد و ورق و اینا برای من سنگین است. ما نباید مصرف کننده
صرف باشیم؟ باید؟
حدسم درست بود! دیروز که دیدمش تخمینا با مقایسه یک تریلی 15 متری و ایران
ترکمن حدود 150 متر طولش رو تخمین زدم و الان
دیدم که:
http://www.turkmenstudents.com/modules/news/article.php?storyid=…

کشتی ایران ترکمن در سال 2007 در دریای خزر به مجموعه کشتیهای جمهوری اسلامی
ایران افزوده می شود. ساخت این کشتی باری – تجاری از سال 2005 توسط کارخانه
کشتی سازی ولگاگراد روسیه آغاز شده است.
اين كشتي رودخانه‌اي و از نوع «ار.اس.دي-‪ «۱۹‬است كه مطابق با آخرين
استانداردهاي بين‌المللي و با نظارت متخصصان ايراني ساخته مي‌شود.
به گزارش كارخانه كشتي‌سازي ولگاگراد، اين كشتي‌ ‪ ۱۴۰‬متر طول، ‪۱۶‬ و نيم
متر عرض، ‪ ۶‬هزار و ‪ ۷۵۰‬تن ظرفيت دارد و از قابليت حمل ‪ ۲۷۴‬كانتينر
برخوردار مي‌باشد.
با پیوستن ایران ترکمن و سه کشتی باری دیگر، ظرفیت ناوگان دریای ایران در
دریای خزر به 27 هزار تن افزایش خواهد یافت. [یافته است.]

Advertisements